Mám malou návštěvnost...NO A CO?! Nestydím se za to!
Mám nezařízený blog...NO A CO?! Jsem začátečník!
Mám blbej název blogu (twilight-stardol..)...NO A CO?! Jsem líná si založit jiný!
Mám málo komentářů...NO A CO?! Já mám ze svých článků radost!

Mě nevadí  malá návštěvnost ani málo komentářu atd. ..já mám svůj zvláštní blog ráda..:-)

Jídelníček při problematické pleti

22. listopadu 2010 v 16:22 | Vaše Adminka Pawlínka |  Make upf

Jídelníček při problematické pleti

19. 11. 2010 | Péče o tělo
Zdravá, svěží a hladká pleť prozradí hodně o zdraví člověka. Správná péče o pleť začíná zevnitř. Na trhu existuje množství krémů, které jsou doporučovány, ale v mnohých případech můžete příznaky zmírnit přírodními prostředky. Správná výživa je základem zdravého životního stylu. To, co jíme, se často projevuje nejen na zdraví, ale také na naší pleti.
Právě na pleti se projeví, zda přísun výživných látek, vitamínů a minerálů je dostatečný. Pravidelnou konzumací některých potravin dodáte tělu potřebné látky na udržení zdravé pleti a zamezíte také nepříjemnému stárnutí pokožky.
Léčivé účinky vitamínů, minerálů a dalších látek - vše pro zdraví a krásu vaší pleti.
Vitamín A
Toužíte-li po jemné a pružné pleti, je velmi důležitý vitamín A,  který je považován za vitamín "pěkné pleti". Výrazně přispívá k oživení pleti. Navíc udržuje na uzdě mazové žlázy.Velké množství tohoto vitamínu je
v mrkvi, šípcích, hlávkovém salátu, špenátu, kapustě, meruňkách, melounech a rajčatech.
Vitamíny z rodiny B
O vitamínu B se říkává, že je to vitamín "krásy", neboť působí na hladkost a svěžest pleti. Díky tomuto vitamínu je pleť
zdravá a hebká. Tento vitamín brání také onemocnění kůže. Bohatým zdrojem tohoto vitamínu je pažitka, špenát, hrášek, oříšky, drůbeží maso, ovesné vločky a droždí.
Vitamín C
Je důležitý při udržování zdravé pleti a výbornou podporou imunitního systému. Největším zdrojem vitamínu C jsou šípky, citrusové plody, brambory, papriky, rajčata, jahody, černý rybíz a lesní plody.
Vitamín E
Na vitamín E nesmíte při ošetřování pokožky zapomenout. Je výborným prostředkem pro vnější zkrášlovací kúry. Nejlepšími zdroji jsou obillné klíčky, rostlinné oleje a ořechy.
Železo
Dodává vaší pleti svěží vzhled, a tím předchází stárnutí. Nezdravý a nápadně bledý vzhled bude zřejmě důsledkem nedostatku železa. Velký zdrojem železa jsou sušené meruňky, semínka, oříšky, luštěniny, listová zelenina a vepřová játra.
Křemík
Nedostatek křemíku má špatný vliv nejen na zdraví, ale i na vzhled pleti. Hlavním zdrojem křemíku jsou jablka, syrové zelí, karotka, červená řepa, okurka, ryby, med a semínka.
Vápník
Je důležitý nejen pro výživu kostí, vlasů, ale i pleti. Jeho zdrojem je především mléko, sýry, ryby, ořechy a luštěniny.
Jód
Účinným minerálem
pro krásnou pokožku je jód. Nejbohatšími zdroji jsou mořské ryby, višně, třešně a sůl obohacená jódem.
Zinek a Selen
Tyto dva minerály posilují imunitní systém, jsou nezbytné v boji proti infekci a léčí zánětlivé onemocnění kůže.
Draslík
Nejbohatším zdrojem tohoto minerálu jsou luštěniny, oříšky, telecí maso, vejce, jablka a hroznové víno.
Co jíst, když máte suchou pleť?
Pokud máte suchou pleť, může to být projevem nedostatku vitamínu A. Dostatečné množství zinku v potravě napomáhá léčení suché kůže a navíc posiluje obranný systém organismu. V boji proti suché pokožce dbejte na dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin, jejichž bohatým zdrojem jsou mořské ryby. Mastné kyseliny pomáhají v boji při svědění. Vitamín C a E pomáhá chránit vaši pleť před vnějším prostředím. Zmírňují suchost a svědění.
Mastná pleť
Pokud máte příliš mastnou pleť, tak to bude pravděpodobně nedostatkem komplexu vitamínů B. Akné je velmi nepříjemná záležitost než nemoc. Je výsledkem přílišné aktivity tukových žláz. V mnoha případech lze zmírnit také příznaky akné určitými potravinami. Při léčbě akné pomůže obyčejný česnek, pravidelná konzumace meruněk, jahod a jogurtů s tzv. živými bakteriemi. Ve stravě musíte omezit solení, cukry, bílou mouku, tučná a kořeněná jídla. Také kávu, čaj, kakao a
alkohol.
Hnědé skvrny na pokožce
Hnědé skvrny na pokožce se objevují s přibývajícími léty a jsou příznakem stáří. Pokud budete mít v organismu dostatek vitamínů B, zvláště kyseliny listové, lze je odstranit nebo dokonce předejít jejich vzniku. Před nežádoucími skvrnami chrání také vitamín E. Jeho dlouhodobější užívání dokáže skvrny zesvětlit, někdy i úplně odstranit.
Nepříjemné váčky pod očima
Jsou důsledkem nedostatku draslíku ve stravě.
Svěží vzhled pleti
Toužíte-li po svěžím vzhledu pleti, tak zařaďte do svého jídelníčku některé druhy potravin. Mrkev patří mezi nejlevnější krášlicí prostředek. Pravidelná konzumace mrkve nebo šťávy udělá s vaší pletí divy. Zelí působí do jisté míry omlazujícím vlivem na pleť a pokožku. Činí ji vláčnou a částečně vyrovnává vrásky. Blahodárně a jako zkrášlující prostředek působí na naší pleť okurka a také třešně.
.
Chcete předcházet vzniku vrásek?
Stárnutím dochází k ubývání kolagenu a pokožka se stává stále více vrásčitou. Vitamín C je nezbytný pro tvorbu kolagenu. Obdobný účinek má i vitamín A. Zvýšená tvorba vrásek se projevuje nedostatkem vitamínu B.
Důležité je také pití tekutin, které musíte pít v dostatečném množství. Bojujte s nadváhou, která způsobuje, že vaše pleť bude unavená a ochablá. Vyhýbejte se stresům, nalaďte pohodu. Nekuřte, kouřením pleť šedne a předčasně stárne. Nepřehánějte to s opalováním. Rozumné opalování našemu tělu prospívá, nadměrné slunění je pro kůži velice škodlivé. Dopřejte si dostatek spánku. Buďte aktivní, pravidelně cvičte, choďte na procházky do přírody.
  

Zdroj:  http://www.chytrazena.cz/

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 fall bridesmaid dresses 2013 fall bridesmaid dresses 2013 | E-mail | Web | 16. ledna 2013 v 12:05 | Reagovat

This is a fantatic web site. Good clean interface and very informative blogs. I will be coming back in a bit, thanks for the great blog.
http://www.pathdress.net

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama